Laguna SOtavento

Laguna SOtavento
Sotavento Laguna

środa, 14 maja 2014

Kuchnia kanaryjska: mojo rojo, mojo verde

źródło foto: www.leckeres-selber-machen.de
Tradycyjną przystawką i dodatkiem do potraw są kanaryjskie sosy: mojo rojo, mojo verde i alioli czyli po prostu sosy z czerwonej( mojo rojo) lub zielonej papryczki( mojo verde) i octu winnego oraz sos czosnkowy (alioli).  


Sosy te serwowane wraz z chlebem spotkacie niemal w każdej restauracji jako darmową przystawkę. Dodatkowo podaje się je z wieloma innymi potrawami np. rybą czy patatas canarias czyli lokalnymi ziemniaczkami w mundurkach. Specyficzny smak sosów to połączenie czosnku, octu winnego i małych suszonych papryczek. Wbrew pozorom sosy nie są jednak bardzo pikantne! Przeciętny amator ostrych potraw może być zawiedziony...


 Jeżeli sosy wam posmakują, możecie kupić gotowe zestawy trzech z nich niemal w każdym supermarkecie. Jeżeli natomiast macie ochotę na świeży wyrób domowej roboty, koniecznie wybierzcie się na niedzielny targ do Lalajity.  Trzecia opcja to po prostu przygotowanie sosu we własnej kuchni! Przepisów i przeróżnych warjacji jest naprawdę mnóstwo.... mojo verde z avocado lub mojo rojo z pomidorem to tylko niektóre z nich!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz